30 Ekim 2016 Pazar

Sen Benim 17 Yaşımsın

Sen benim 17 yaşımsın 
Deli çağımsın 
Sen benim ayakkabımın arkasına ilk basışımsın 
İlk cigaram, ilk ıslığım, ilk kızgınlığım, ilk aldanışımsın. 
Sen benim ilk ütülü gömleğim 
İlk şiirim, ilk kavgam, yaşamı ilk fark edişimsin. 


Sen benim 17 yaşımsın… 
Yazlık sinemanın kapısında, saçları taralı bir oğlan 
Cebimde iki gazoz parası, 
Gönlüne tarifsiz rüzgarlar dolar 
İki film bu akşam 
Birinde Yılmaz Güney oynuyor 
Birinde Fikret Hakan 
Bak Suat Sayın söylüyor cızırtılı plaktan 
‘Rüyadır gördüğüm bütün ümitler, 
Gözlerin beni perişan eyler, 
Aşk masalında şarkılar söyler, 
Beni hülyalara salan gözlerin.’ 
Yazlık sinemanın kapısında, saçları taralı bir oğlan; 
Bir külah çekirdeği 
Mangal gibi yüreği var bilesin!.. 


Sen benim 17 yaşımsın 

Deli çağımsın, aynaya ilk bakışımsın 
Babamla ilk kavgam, evden ilk kaçışımsın. 
Serçeleri sevdimse senden 
Minibüslerde muavinlik ettiysem, 
‘Bir teselli veri’ dinlediysem Orhan babadan 
Emirgan`da çay içtiysem 
Tophane’de sabahçı kahvelerini öğrendiysem 
Nerden bildiysem şiirlerini Ümit Yaşar’ın 

Pazar sabahları kapının önünden geçtiysem 
İçimde kıpır kıpır bu soğuk meltem 


Sen benim 17 yaşımsın 

Okulu ilk asışım, ilk kez birine gümüş kolye alışım 
Sen benim ilk sakarlığım, ilk tuhaflığım
İlk yakalanışımsın… 


Sen benim 17 yaşımsın 
Mahallenin delikanlısı, elleri ceplerinde, 
Dudağında ıslığı, başında kavak yelleri, 
Şarkılar mırıldanıyor; 
‘Zalimin zulmü varsa, sevenin Allah’ı var’ yeni çalıyor 
Kırk beşlik plaklarda 
Hayri Şahin ortalığı kavuruyor. 
Mahallenin delikanlısı, cebinde iki gazoz parası 
Yüreğinde bir pıtırtı 
Alışmaya çalışıyor, sana alışmaya… 
Akşamları işportaya çıkıyor 
Bir defter, bir kalem, bir çakı alana 
Aynayı bedava veriyor 
Yani günler geçiyor 17 yaşının bütün tadıyla 


Sen benim 17 yaşımsın; deli çağımsın 

İlk maça gidişim, Cemil Turan’ı ilk seyredişim 
İlk sevincimsin 
Ben anamın muskasını nasıl astıysam göğsüme, 
Öyle güvendiğimsin… 
Sabahları eskici geçiyor kapıdan 
Karşı komşu Nazile teyze ekmek istiyor bakkaldan 
Çocuklar top oynuyor mahallenin arsasında 
Bir bakıyorum cama da iki güvercin konuyor,iyi mi 
Her şey güzel oluyor, 


Bu hengame nasıl yakışıyorsa İstanbul’a
Bana da aşk öyle yakışıyor… 

Anam:’Koş kapa’ diyor muslukları 
Üç gündür akmayan sular geliyor 
Ben 17 yaşındayım 
Hayat benden yana duruyor… 


Sen benim 17 yaşımsın 

Deli çağımsın, ayakkabılarımın arkasına ilk basışımsın 
İlk cigaram, ilk kızgınlığım, ilk aldanışımsın, 
Sen benim ilk ütülü beyaz gömleğim, 
İlk şiirim, ilk kavgam, yaşamı ilk fark edişimsin
Sen benim 17 yaşımsın!
Sen benim, sen benim, sen benimsin
Sen benim, her şeyimsin… 

Hiçbir şeyimsin, hiçbir şeyimsin 


İbrahim Sadri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder