24 Ekim 2011 Pazartesi

Ben İsterim ki

Ben isterim ki
Bulutlar ağlasın
Çocuklar ağlamasın,
Hiçbiri öksüzlük
Yetimlik duymasın.

Ben isterim ki
Konuşsun her çiçek
kendi dilince,
Silahların
kesilsin sesi.

Ben isterim ki
soğuğa, karanlığa
kapansın kapılar,
Gözler kapanmasın,
Sözler kapanmasın.

Ben isterim ki,
Yangınlar sönsün,
Umutlar sönmesin,
Erişsin her meyve
kendi çağında.
Yüreklere
acı söz değmesin.

Ben isterim ki,
eğilsin dallar
bereketten.
İnsanoğlu
başını eğmesin
utançtan ya da güçsüzlükten

Ben isterim ki
gözyaşı gibi
aksın pınarlar
berrak, duru
toprağın üzerinde,
Pınar gibi
akmasın gözyaşı
yeryüzünün hiçbir yerinde
.

Ben isterim ki
Her şey eğilsin
insanın önünde,
insan insana tutsak olmasın.

Ben isterim ki
sevinç, mutluluk
bol olsun,
Yürekten yüreğe,
ülkeden ülkeye
açık yol olsun...


Resul Rıza
Çeviren: Ataol Behramoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder