15 Mayıs 2011 Pazar

Açlık Grevinin 5. Gününde

Kardeşlerim,
demek istediklerimi doğru dürüst diyemiyorsam
kusura bakmayın kardeşlerim,
azıcık sarhoş gibiyim, birazcık dönüyor kafam,
                                     rakıdan değil
                                     açlıktan hafif tertip.

Kardeşlerim,
Avrupa'dakiler, Asya'dakiler, Amerika'dakiler,
ben, hapiste açlık grevinde değil de
      bir kırda yatıyor gibiyim bu mayıs ayında geceleyin.
      Ve gözleriniz ışıl ışıl yıldızlar gibi başucumda;

ve elleriniz tek bir el
          anamın eli gibi
            yârimin eli gibi
              Memed'in eli gibi
                hayatın eli gibi avucumda.

Kardeşlerim,
zaten beni hiçbir zaman bir başıma bırakmadınız,
hem sade beni değil
          memleketimi ve halkımı da.
Sizinkileri benim sevdiğim kadar
          siz de benimkileri seviyorsunuz diye
             sağ olun kardeşlerim, teşekkür ederim.

Kardeşlerim,
ölmeğe niyetim yok.
Kardeşlerim,
biliyorum,
         yine de yaşamakta devam edeceğim yanı başınızda:
Aragon'un mısrasında olacağım
           - gelecek güzel günleri anlatan her mısrasında -
             ve beyaz güvercininde Picasso'nun
                  ve Robenson'un türkülerinde 
             ve asıl
                  ve en güzeli:
Marsilya dok işçilerinden yoldaşımın muzaffer gülüşünde olacağım.

Kardeşlerim,
dolu dizgin bahtiyarım doğrusu 
                                  

Nâzım Hikmet Ran
Mayıs - 1950

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder